top of page
startup_EN_edited_edited.jpg

Start up-communication

Communication-guide for start-ups findes pÃ¥ bÃ¥de tysk og engelsk og er mit første bogprojekt nogensinde. I bogen deler +70 kommunikationseksperter med hver deres ekspertise ud af de udfordringer og tematikker, som de møder i deres daglige arbejde som kommunikationsansvarlige for nogle af Europas største start-up- og scale-up virksomheder.

Staying Connected

–
The Influence of Internal Communication on the
Company Culture

I bogens første udgave var jeg ansat som intern kommunikationskonsulent hos den tyske transport- og logisitik virksomhed; sennder som pÃ¥ daværende tidspunkt havde 7 kontorer fordelt i Europa og befandt sig i en intens scale-up udvikling. Dette og den verdensomspændende Corona-pandemi stillede store krav til, hvordan vi kommunikere til og med vores ansatte. 
I bogen beskriver jeg, hvordan intern kommunikation spillede og bør spille en central strategisk rolle i scale-up virksomheder for at sikre, at alle forstår forretningen mål, og hvad der skal til. Jeg kommer også kort ind på min rolle i forbindelse med at digitalisere den interne kommunikation.

Sidst men ikke mindst kommer jeg  ind pÃ¥, hvordan intern kommunikation og en sund virksomhedskultur ogsÃ¥ gÃ¥r hÃ¥nd i hÃ¥nd.

Du kan læse mit bidrag pÃ¥ engelsk her

Maria Andersen, kommunikationskonsulent

Maria Andersen 

Kommunikationskonsulent med fokus på brand design & marketing

  • tekstforfatning

  • Kommunikationsplanlægning

  • grafisk opsætning & design

  • branding & markedsføring

  • strategiudvikling

  • SEO-optimering

  • sociale medier

bottom of page