Maria Andersen
Start up-communication
Communication-guide for start-ups findes på både tysk og engelsk og er mit første bogprojekt nogensinde. I bogen deler +70 kommunikationseksperter med hver deres ekspertise ud af de udfordringer og tematikker, som de møder i deres daglige arbejde som kommunikationsansvarlige for nogle af Europas største start-up- og scale-up virksomheder.
Staying Connected
– The Influence of Internal Communication on the Company Culture
I bogens første udgave var jeg ansat som intern kommunikationskonsulent hos den tyske transport- og logisitik virksomhed; sennder som på daværende tidspunkt havde 7 kontorer fordelt i Europa og befandt sig i en intens scale-up udvikling. Dette og den verdensomspændende Corona-pandemi stillede store krav til, hvordan vi kommunikere til og med vores ansatte.
I bogen beskriver jeg, hvordan intern kommunikation spillede og bør spille en central strategisk rolle i scale-up virksomheder for at sikre, at alle forstår forretningen mål, og hvad der skal til. Jeg kommer også kort ind på min rolle i forbindelse med at digitalisere den interne kommunikation.
Sidst men ikke mindst kommer jeg ind på, hvordan intern kommunikation og en sund virksomhedskultur også går hånd i hånd.
Du kan læse mit bidrag på engelsk her